Markkinointiharjoittelija Instarilla – datarakas strategikko

2 Min (319 sanat)
harjoittelupaikka, instar, markkinointi, työnantajabrändäys,

Nimeni on Veeti ja olen Instar Finlandin uusi markkinointiharjoittelija! Haluaisin kertoa sinulle hieman itsestäni ja siitä miksi tahdoin Instarin työnantajakseni. 

Työntekijänä miellän itseni datajohtoiseksi markkinointistrategikoksi. Jatkuva halu oppia on luonut minulle paljon mahdollisuuksia kehittyä uralla sekä ihmisenä. 

Olen syntyperäinen tamperelainen, mutta tarkemmin ottaen olen viettänyt suurimman osan elämästäni Vesilahden kylässä puolen tunnin matkan päässä Tampereelta. Kaipaan usein maaseudun rauhaa ja vehreiden metsien raikkautta, mutta en ole katunut hetkeäkään päätöstäni lähteä metsästämään uraani kaupunkiin. Ensimmäinen askeleeni polullani markkinoinninammattilaiseksi vei minut Jyväskylän ammattikorkeakouluun opiskelemaan kansainvälistä kauppaa, jossa minulla syttyi palava kiinnostus markkinointiin. Markkinoinnin alalla voin nimittäin yhdistää kiinnostukseni luovaan työhön datan ja tutkimusten kanssa. 

Aikani ammattikorkeakoulussa ehdottomasti kruunasi opiskelijavaihtoni Hong Kongissa. Pääsin oppimaan markkinointia ja kansainvälistä kauppaa uusista näkökulmista, mutta koen oppineeni siellä paljon enemmän kuin mitä vain kurssit tarjosivat. Opiskeluilmapiiri Hong Kongissa oli erittäin kilpailullinen ja siten opin kuinka kovasti minun tulisi tehdä töitä urani eteen. Opiskellessani yöllä vastaanottavan yliopiston kirjastossa kurkistin ympärilleni ja huomasin, että kirjasto oli edelleen täynnä opiskelijoita. Arvostan suuresti aikaani vaihdossa, sillä se opetti minulle pitkäjänteisyyttä. Harmikseni jouduin palaamaan Hong Kongista ajoissa paikallisen tilanteen johdosta.

Päätoimisten opintojen ohella olen myös toiminut tutorina sekä suorittanut omatoimisia opintoja eri aihealueilta, esimerkiksi ohjelmointia. Vapaa-ajalla olen mielelläni joko pelaamassa frisbeegolfia tai tietokoneiden kanssa tekemisissä.

Jo opintojeni aikana tiesin, että haluan olla töissä ympäristössä, jossa kaikki puhallamme yhteen hiileen kehittääksemme yritystämme sekä itseämme. On sanoin kuvaamattoman tärkeää, että työnantaja tukee työntekijän kehitystä. Työnkuvan räätälöinti tekijän kiinnostusten mukaiseksi auttaa jokaista työntekijää antamaan parhaan panoksensa yritykselle nyt ja tulevaisuudessa. Onnistuneesti tehty aito ja jatkuvasti kehittyvä työnantajabrändäys on jokaiselle yritykselle tärkeää sen koosta riippumatta. Suomessa yrityksillä on suuri tarve työnantajabrändäykselle, joten tiedän päässeeni mukaan yritykseen, joka tekee oikeasti merkityksellistä työtä. Instar tarjoaa minulle kannustavan ympäristön kehittyä ja siksi olenkin innoissani edessä olevasta taipaleesta, jonka tulemme kulkemaan yhdessä. 

Mikäli mieleesi ilmaantui kysymyksiä työnantajabrändäyksestä, älä epäröi olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen veeti.aramo@instar.fi ja voimme keskustella lisää!

Käy tutustumassa myös muihin Instarin artikkeleihin:

Miten työnantajan imagon vetovoimaisuutta mitataan?

Kuka karttaa nuoria? – Nuorten työntekijöiden palkkaamisesta

Seuraa meitä somessa!

LinkedIn | Instagram | Facebook